budynek logo dane rejestrowe  :

VAT  UE:   5251493304

REGON: 141050709
BANK: BIC/SWIFT- BREXPLPWMBK
PL 46114020040000350247976880
         
adres biura:  

           Anielów 22
           08-460 Sobolew
           tel. biuro:  720 178 262
           info tech. : 720 239 596

  e-mail:
adres
 czynne pn /pt : godz. 8.00 - 15.00
 mapa dojazdu w zakładce "KONTAKT"
   KONTAKT
  HOME
   DOWNLOAD
   E-SKLEP on-line

UWAGA:
Jeżeli wyjścia robocze przekaźnika sterują obciążeniem o charakterze indukcyjnym (np. cewki przekaźników , styczników, elektromagnesy, silniki, sprzęgła elektromagnetyczne itp) , koniecznie należy zwierać wyprowadzenia sterowanego odbiornika diodą odwrotnie spolaryzowaną 
(rys. obok).

Dioda wytłumia ujemne przepięcia generowane na zasilaniu przez odbiorniki tego typu.
Przepięcia mogą zakłócić pracę układów elektronicznych lub je uszkodzić.

Typ diody : 1N4007 , 1N4008 lub podobne 1A (nie mniej niż 700V)
Dla dużych elementów indukcyjnych (np. sprzęgła elektromagnetyczne) stosować diodę 1N5408 (3A 800V).

aby powiększyć kliknij rysunek >
sch
UWAGA:  styki robocze   są "wolne" , tzn  wewnątrz przekaźnika nie są podłączone .

seria I:  1TP, 2TP, 2DP, 3SP, 4WP, 4TP, 5DP,6DP, 7NP styki robocze : wyprowadzenia 3, 4, 5

seria II: 2DS, 2DZ, 3SR, 3SZ, 4WS, 4WZ, 4TS , 4TZ, 5DS, 5DZ, 6D, 7NR, 8W styki robocze : wyprowadzenia 3, 5

Zależnie od zastosowania należy wykonać odpowiedni układ połączeń (rys. obok, dot. serii II ) .

aby powiększyć kliknij rysunek >

zastosowanie
PRZEKAŹNIKI CZASOWE  - najczęściej zadawane pytania oraz porady
1.
Interesuje mnie przekaźnik zwłoczny, regulowany od 0 do 1 sekundy (ma być płynna regulacja potencjometrem w tym przedziale).
-
Takie wykonanie jest dostępne na zamówienie (realizacja kilka dni). W zamówieniu proszę wpisać typ: 1TP1

2.
Interesuje mnie przekaźnik 2TP30, ale obciążeniu min 60 A. Chciał bym zastosować go jako przekaźnik czasowy rozłączania świec żarowych w samochodzie.

-
Niestety, w przypadku tych przekaźników takie wykonanie nie jest możliwe. Jednak taką funkcję można zrealizować sterując tym  przekaźnikiem drugi (o odpowiedniej mocy).

3.
Szukam przekaźnika czasowego, który po włączeniu się alarmu samochodowego odetnie  zasilanie syreny po określonym czasie
Problem jest w tym, że jeżeli syrenka włączy się podczas gdy jestem poza zasięgiem słyszalności, może ona wyładować  akumulator (nie posiada ograniczenia czasowego). 
-
Odpowiedni będzie przekaźnik 1TP150 (regulacja czasu do 2,5 min wydaje się wystarczyć).



aby powiększyć kliknij rysunek >
sch


4.
Chciałem zrobić oświetlenie na klatce schodowej, tak aby było włączane przyciskiem (taki jak do dzwonka) i samo gasło po minucie. Założone są żarówki halogenowe i transformator 12V ze zmiennym napięciem. Czy mogę użyć któregoś z przekaźników czasowych ?
-
Tak, da się zrobić. Nada się 3SRP150 , ale sprawę komplikuje zmienne napięcie zasilania. Trzeba zastosować gniazdo typu "P" z wbydowanym proztownikiem (dostępne u nas).


aby powiększyć kliknij rysunek >
sch


5.
Poszukuje przekaźnika realizującego funkcję spryskiwaczy reflektorów - czyli po impulsie od spryskiwaczy przedniej szyby trwającym np 2-3sek włączałby zasilanie na pompkę spryskiwaczy świateł na 3-4 sekundy.
-
Do tego celu jest przystosowany przekaźnik 5TS5. Żeby nastąpiło włączenie, impuls sterujący (od spryskiwaczy szyby) musi trwać więcej niż ustawiony czas zwłoki (zalecane 2-3 sek.) , potem następuje włączenie.  Czas włączenia jest ograniczony (dostępna regulacja 0-5 sek.).


aby powiększyć kliknij rysunek >
sch sch


6.
Poszukuje przekaźnika czasowego, wyzwalanego przełącznikiem chwilowym, aby po jego naciśnięciu przekaźnik uruchamiał światła na ok 20 sekund, po czym mają się same wyłączyć.
-
Odpowiedni będzie typ 3SRP30

7.
Potrzebuje przekaźnik czasowy do podłączenia mat grzejnych w samochodzie ( 12V ) z możliwością wyłączenia automatycznego po kilku minutach
-
Proponuję typ 4TSP (przekaźnik bistabilny z ograniczeniem czasowym 10min), będzie możliwość włączenia i wyłączenia w dowolnej chwili, ale jeżeli włączenie przekroczy 10 min, to wyłączy się automatycznie.

8.
Szukam takiego przekaźnika, aby po podaniu sygnału sterującego 12V nastąpiło natychmiastowe włączenie przekaźnika - ale tylko na czas 5 sek. Styki mają być zwarte 5 sek. bez względu na to ile będzie trwało napięcie sterujące.
-
Odpowiedni będzie typ 2DSP20

9.
Potrzebuję przekaźnik do podtrzymywania zamykania szyb w samochodzie. Teraz gdy trzymam przycisk na pilocie szyby zamykają się, ale gdy go puszczę przestają się zamykać. Przekaźnik podtrzymywał by napięcie do zamknięcia.
-
Typ przekaźnika będzie zależał od tego, czy do napędu szyby w chwili uruchomienia podawany jest + czy masa. Jeżeli + to odpowiedni będzie typ 2DSP20 ,  a jeżeli masa to przekaźnik 2DSM20 . Rys.obok pokazuje sposób podłączenia.


aby powiększyć kliknij rysunek >
sch


10.
Potrzebuję przekaźnik który pozwoli mi włączać dodatkowe oświetlenie wnętrza, ale nie chcę montować dodatkowego włącznika , może jakaś kombinacja z już istniejących ?
-
Do tego celu przystosowany jest przekaźnik 4DRP . Po podłączeniu sterowania pod włącznik np. ogrzewania tylnej szyby, włączenie jej na krócej niż 2 sek. (impuls) włączy dodatkowe oświetlenie, a następny taki impuls wyłączy oświetlenie. Włączenia ogrzewania na dłużej niż 2 sek. będą przez oświetlenie ignorowane.


aby powiększyć kliknij rysunek >
sch


11.
Czy  przekaźniki, np 1TP30 występują w wersji, w której styki wykonawcze obsłużą 230V (małe obciążenie <1A)?

-
Niestety nie. Konstrukcyjnie są przystosowane do niskich napięć i nie mogą pracować przy napięciach większych niż 24V (np. brak odpowiedniej izolacji wyprowadzeń).
Natomiast można ich użyć do sterowania przekaźnikami i stycznikami przystosowanymi do przełączania wyższych napięć.

12.
Potrzebuję sterownik czasowy do pomp. Ma załączać co 4 godziny na 15 minut w cyklu ciągłym.
-
Może Pan zbudować taki sterownik z 4 przekaźników czasowych. Funkcję odliczania czasu włączenia i odliczania czasu wyłączenia realizować będą przekaźniki 3SRP  (należy wybrać wersję o odpowiednio długim zakresie regulacji czasu).
Dwa pozostałe (
2DSM20) pełnią funkcję pomocniczą – ustawione na 1 sek. wyzwalają przekaźniki 3SRP. Bezpośrednio do włączania pomp musi być dodatkowy stycznik.
Po włączeniu zasilania i naciśnięciu przycisku START, sterownik będzie pracował w cyklu ciągłym do chwili wyłączenia zasilania.


aby powiększyć kliknij rysunek >
sch



13.
Potrzebuję przekaźnika podobnego do 1TP30, ale z czasem regulacji w minutach, a nie w sekundach (chodzi o czas ok. 10min).
-
Są  dostępne dowolne zakresy czasowe, np. jeżeli potrzebny jest zakres regulacji do 60 minut , w zamówieniu proszę podać typ 1TP3600 (realizacja 1-2 dni ).


14.
Potrzebuje włącznika czasowego oświetlenia paki. Teraz jak zapomnę wyłączyć światło to na drugi dzień po akumulatorze.

-
Proponuję przekaźnik bistabilny z ograniczeniem czasowym 4TSP – jak światło nie zostanie zgaszone, to po 10 min. wyłączy się samo.

15.
Witam, mam motocykl, w którym nie ma wyłącznika świateł, a chcę założyć lampę ksenonową. Lampa ta nie lubi spadków napięć, przy rozruchu motocykla. Czy ten przekaźnik nadaje się do opóźnienia załączenia lampy. Napięcie 12V i moc 35W.

-
Tak, 1TP30 będzie odpowiedni.

16.
Potrzebny przekaźnik 12v, który po włączeniu zasilania rozewrze przebieg prądu na około 5 sek. po czym z powrotem zewrze na nie ograniczony czas pracy? Przy ponownym włączeniu  zasilania znów rozewrze przebieg prądu na 5 sek. i tak w koło.

-
Odpowiedni będzie 2TP30, trzeba użyć styków normalnie zwartych.

17.
Chciałbym sterować układ Webasto, podam krótki impuls masy i potrzebuję żeby na wyjściu napięcie było około 20min .

-
Przekaźnik 3SRM1500 będzie odpowiedni (zakres regulacji czasu do 25 min.).

18.
Potrzebuję przekaźnik do włączania podgrzewania szyby. Ma być sterowany przez impuls z klawisza (+10V) i po upływie 5 min. ma się wyłączyć (uniemożliwić przegrzanie szyby).

-
Do tego celu mamy przekaźniki 4TSP, ale ograniczenie włączenia jest 10 min. Jeżeli zamówiony będzie na 5 min , taki dostarczymy (w zamówieniu podać 4TSP/5, realizacja kilka dni).

19.
Chodzi o przeróbkę świateł USA.  Jest przycisk, który  po krótkim naciśnięciu wysyła masę. Potrzebuję przekaźnik co po tym impulsie będzie trzymał  a po kolejnym wciśnięciu wyłączy światła.
-
Odpowiedni będzie przekaźnik 4WSM.

20.
Chcę ze sterownika radiowego od centralnego zamka uruchamiać ogrzewanie postojowe Webasto. W tym sterowniku napięcie pojawia się tylko na 3sek a ogrzewanie ma działać ok 30min.
-
W tym przypadku odpowiedni będzie przekaźnik 3SRP3600 (czas regulowany do 1 godz.).

21.
Chcę szybko wykonać sterownik (sytuacja awaryjna) do linii technologicznej. Potrzebuję kolejno włączać i wyłączać 8 urządzeń, ale pomiędzy tymi  włączeniami musi być określona przerwa (czasy od kilku do kilkudziesięciu sek.). Czy z tych przekaźników coś takiego da się zrobić ?
-
Tak - łącząc szeregowo przekaźniki 5DSM (w tym przypadku 8 szt.) uzyska Pan taki sterownik. Przekaźnik ten daje możliwość włączenia z ustawioną zwłoką na ustawiony czas. W zależności jakie wymagane są czasy proszę użyć 5DSM20 (zakresy regulowane 1-20 sek.)  lub 5DSM200 (zakresy 4- 200 sek.).
Po naciśnięciu przycisku START przekaźniki będą się kolejno włączać i wyłączać ze zwłoką – koniec cyklu każdego przekaźnika będzie uruchamiał początek cyklu następnego. Jeżeli potrzebna jest praca w cyklu ciągłym, należy całość zapętlić kondensatorem (jak na rys punkt 12).

aby powiększyć kliknij rysunek >
sch


22.
Potrzebuje przekaźnik, który podtrzyma napięcie z domofonu (12V) jeszcze jakąś chwilę, aż bramkę otworze.

-
3SRP30 będzie do tego celu odpowiedni.

23.
Potrzebuję przekaźnik  który po podaniu napięcia sterującego zamknie styki  ze zwłoką kilku sek. a po jego zdjęciu otworzy je również ze zwłoką czasową ale ok. 2min.
-
Nie posiadamy takiego przekaźnika w ofercie.  Taką funkcję można zrealizować stosując 2 połączone szeregowo przekaźniki które są dostępne: 1TP30 + 3SRP300.


aby powiększyć kliknij rysunek >
sch


24.
Potrzebuje  timer,  który będzie uruchamiać w motocyklu co minutę jeden z elektrozaworów na regulowany czas od 1-30 sek.  (chodzi o olejarkę łańcucha).

-
Odpowiedni będzie przekaźnik cykliczny 6DS200.

25.
Chcę ograniczyć czas pracy silnika sterującego klapą nawiewu w Oplu. Do wyprowadzeń silnika dochodzi „+” i   „-” lub odwrotnie, zależnie w którą stronę ma przesunąć klapę. W jaki sposób zrobić, żebu silnik pracował tylko określony czas, niezależnie w którą stronę chodzi.
-

Proponuję zastosowanie 2 przekaźników 1TP30 .


aby powiększyć kliknij rysunek >
sch


26.
Posiadam stary samochód typu cabrio z elektrycznie sterowanymi szybami. W momencie gdy szyby są w górze i zamyka się drzwi, "przytrzaskują" one materiałowy dach. Potrzebuje układ, który po pojawieniu się masy z włącznika krańcowego przy drzwiach, daje sygnał około 0,5sek na uchylenie szyby, później po zaniku masy daje sygnał około 1sek. na domknięcie szyb.
-
Odpowiednie podłączenie 2 przekaźników typu 2TP5 da potrzebny efekt. Mały zakres czasowy regulacji (0-5 sek.), umożliwi precyzyjne ustawienie krótkich czasów.


aby powiększyć kliknij rysunek >
sch



27.
Potrzebuję przekaźnik, który po wyłączeniu zapłonu odczeka zadany czas, nim wyłączy napięcie.
-
Do tego zastosowania odpowiedni będzie 3SRP30 , lub inna wersja tego przekaźnika z odpowiednim dla Pana zakresem regylacji czasu.

28.
Szukam przekaźnika, który włączy syrenę po wejściu do samochodu po 15 sekundach, jeżeli nie wyłączy się jej ukrytym wyłącznikiem .
-
Odpowiedni będzie 5DSP20.

29.
Potrzebuję przekaźnika czasowego do zastosowania jako zabezpieczenie w samochodzie. Jeżeli go się nie wyłączy odpowiednim przełącznikiem, to po odpaleniu auto ma przez chwilę działać (ok. 20 sek.) i potem zgasnąć (odetnie pompę paliwa).
 -
Nada się 2TP30.


aby powiększyć kliknij rysunek >
sch


30.
Potrzebny mi jest przekaźnik czasowy na zmienne napięcie 12V, który po przyciśnięciu włącznika chwilowego, podtrzyma na 10-20 sek. napięcie rygla w furtce.
-
Oferowane przez nas przekaźniki czasowe pracują przy napięciu stałym, ale można zastosować gniazdo typu "P" które posiada wbudowany prostownik.

Przekaźnik
2DSP200 będzie miał odpowiednią funkcję i zakres czasowy.
W tym układzie pracy odpowiedne będą również przekaźniki z serii
3SRP..


aby powiększyć kliknij rysunek >
sch


31.
Chcę zamontować przekaźnik odcinający pompę paliwa, tak żeby po kilku minutach jazdy na LPG wyłączała się . Który przekaźnik wybrać?
-
Odpowiedni będzie 1TP300. Można zamontować go bezpośrednia na kablu zasilającym pompę, lub zakupić ten przekaźnik w zestawie z wiązką umożliwiającą podłączenie go w skrzynce bezpieczników.


aby powiększyć kliknij rysunek >
sch


32.
Chcę zamontować światła do jazdy dziennej. Po przekręceniu stacyjki mają zapalać się, a po włączeniu świateł mijania automatycznie gasnąć. Ale chcę mieć możliwość wyłączenia ich w dowolnym momencie i ponownego włączenia. Żeby nie dziurawić deski  chcę użyć oryginalny przycisk włączający wcześniej halogeny (wcisnę jest napięcie, puszczę nie ma). Jak zrealizować opisany układ ?
-
Potrzebne są dwa przekaźniki : standardowy 561 (automatyczne wyłączenie po zapaleniu mijania) oraz bistabilny  4WZP  (włącznik sterowany przyciskiem ).
Oba przekaźniki dostępne u nas.


aby powiększyć kliknij rysunek >
sch


33.
Oświetlenie kabiny jest po otwarciu drzwi i gaśnie po zamknięciu. Jak zrobić żeby po zamknięciu było jeszcze ok. minutę  ?
-
W obwód sterowania drzwi (krańcówki) należy włączyć przekaźnik
3SRM150  podtrzymujący zasilanie (regulacja czasu do 2,5 min). 



aby powiększyć kliknij rysunek >
sch


> ZADAJ   PYTANIE (e-mail)


WAR-3 .... najczęściej zadawane pytania :
- gdzie się podłącza ten emulator ?

Odp.:  Urządzenie podłącza się  do wiązki czujnika MAP - szeregowo za czujnikiem (sygnał wyjściowy [O] z czujnika MAP  zanim dotrze do sterownika [ECU] jest korygowany przez emulator Szczegóły w instrykcji emulatora LINK   .


- dlaczego nie zakładać przy sekwencji ?

Odp.: W przypadku instalacji wtryskowej LPG (III gen. i wyższe) , dla sterownika potrzebny jest rzeczywisty sygnał z MAP-a , ponieważ bierze on udział w tworzeniu składu mieszanki. Korekcja zrobiona przez emulator spowodowała by skutek odwrotny od zamierzonego – czyli pogorszenie osiągów silnika.

W przypadku prostszych instalacji I i II gen. MAP ma tylko wpływ na kąt wyprzedzenia zapłonu a mieszankę paliwową tworzy mieszalnik.

- czy tego typu urządzenia są w ofercie innych producentów ?

Odp.: Tak, te urządzenia stosowane są od dość dawna , np. podobne działanie ma włoski AEB-466


- czy auto przestanie strzelać w dolot?

Odp.: Jeżeli przyczyną strzałów w jest niesprawność instalacji zapłonowej (kable, świece, cewki) lub złe dawkowanie gazu (niesprawny parownik, żle dobrany mikser) – emulator niewiele pomoże.
Jeżeli auto na LPG pracuje poprawnie a strzały pojawiają się sporadycznie (np. nagłe wciśnięcie gazu przy obciążonym silniku) – pomoże wyraźnie .


- czy spadnie spalanie ?

Odp.: Teoretycznie tak - ale w praktyce ciężko to odczuć . To co uzyskujemy optymalizując parametry spalania, przekłada się głównie na lepszą dynamikę jazdy zabierając „oszczędnośći” .

- czy u was można to zamontować ?

Odp.: Niestety nie świadczymy usług montażowych. Emulator może zamontować dowolny warsztat zajmujący się elektryką samochodową lub instalacjami LPG.


- jak się dowiedzieć czy emulator pasuje do mojego samochodu ?

Odp.: Proszę sprawdzić czy Pana pojazd jest na liście w katalogu czujników MAP (do pobrania na naszej stronie). Jeżeli jest , to można go zakładać.


- mam w swoim aucie emulator wtryskiwaczy (chyba) – czy to jest to samo ?

Odp.: Nie.   Emulator to nazwa ogólna (coś jak „udawacz”) . W aucie mogą mogą być różna emulatory, np.: sondy Lambda, wtryskiwaczy itp. Nasz udaje (w rzeczywistości koryguje) sygnał z czujnika MAP.

- jeżeli to pomaga, to dlaczego instalatorzy nie montują tego od razu przy zakładaniu instalacji ? 

Odp.:  urządzenia tego typu są na rynku od dawna - mają je w ofercie znaczące na rynku instalacji LPG firmy (np. BRC, AEB i wiele innych) .
    U nas w kraju, nie były montowane  raczej ze względów oszczędnościowych - wszak LPG montuje się do auta dla oszczędzania, a cena produkowanych na zachodzie emulatorów nie zachęcała (ok.200zł). 
    Obecnie zakładane są przeważnie instalacje 4 gen. , gdzie emulatory MAP nie mają już zastosowania , i większość instalatorów tym tematem się nie interesuje.



- czy mogę ten emulator założyć do silnika z wtryskiem jednopunktowym ?

Odp.:  Jeżeli auto posiada MAP-sensor to oczywiście tak .  Działanie będzie takie samo jak w przwpadku silnika z wtryskiem wielopunktowym . Oczywiście nadal aktualny jest warunek, aby instalacja była 1 lub 2 gen .


- mojego samochodu nie ma na liście z czujnikami MAP, czy na pewno nie da się tego urządzenia założyć ?

Odp.:  Prawdopodobie silnik auta nie posiada MAP-sensora tylko przepływomierz i ten emulator się nie nadaje . Dokładniejsze info w tym temacie  uzyska Pan w autoryzowanym serwisie .

> ZADAJ   PYTANIE (e-mail)

WSKAŹNIKI LPG .... najczęściej zadawane pytania :
- W jaki sposób montujemy czujnik? W opisie aukcji napisane jest że naklejamy go na butlę, więc jak może odczytać ilość gazu ?

Czujnik nakleja się na szkiełku wskaźnika (nad wskazówką) i koniec.  Informacja o ilości LPG, odczytywana jest z mechanicznego wskaźnika butli . Wskazówka tego wskaźnika ma zawsze zatopiony w sobie magnes. Nasz czujnik widzi ten magnes i przenosi informację o położeniu wskazówki na wyświetlacz w kabinie.


- Czy podczas montażu, trzeba ingerować w instalację gazową auta ?

Nie ma żadnej ingerencji. Czujnik nakleja się na szkiełku wskaźnika a wyświetlacz w kabinie. Oczywiście trzeba doprowadzić do urządzenia zasilanie z instalacji samochodu ....... i koniec :).


- Do jakich instalacji ten wskaźnik pasuje ? Ewentualnie czy jest możliwy zwrot, gdyby nie działał?

Jeżeli na butli jest wskaźnik mechaniczny (wskazówkowy), to z pewnością będzie działał.
Jeżeli będą trudności montażowe, lub produkt nie spełni oczekiwań, można zwrócić (do 2 tyg.) bez podania powodu .


- Chciałbym ocenić, czy będę w stanie sam zamontować ten wskaźnik w moim autku i czy da się  go zastosować do mojej instalacji?

Wskaźnik da się zamontować do każdego auta, posiadającego na zbiorniku LPG wskaźnik mechaniczny (wskazówkowy).  Montaż jest bardzo prosty. Dowodem na to jest brak zwrotów, spowodowanych trudnością z zamontowaniem (dajemy taką możliwość).


- Interesuje mnie, czy przy butlach w miejscu koła zapasowego czujnik też będzie działał, bo tam zegar wskazujący jest mały ?

Wskaźniki w tych butlach, działają na takiej samej zasadzie jak pozostałe. Wskaźnik będzie działał, jest tylko mało miejsca na czujnik  (czujnik jest wielkości połowy papierosa), i zamontowanie go może sprawić trudności. Osoby które zakupiły wskaźnik z zamiarem montażu do takiej butli,  nie zgłaszały problemu.


-  Czy wszystkie te kolory wyświetlacza są  jednakowo dobrze widoczne?

Wszystkie wyświetlacze "na ledach" kiepsko widać w ostrym słońcu :( . W tych warunkach najlepiej wypada niebieski.  Jeżeli uda się znaleźć dla wyświetlacza lekko zacienione miejsce, to każdy dobrze widać.


- Podczas gwałtownego przyśpieszania i hamowania wskazanie zmienia się o 1 punkt. Macie państwo  pomysł jak to zlikwidować ?

Wskazania podczas ruszania i hamowania będą się nieznacznie zmieniać, ponieważ wskazówka na butli  rusza się, a z niej pobierana jest informacja dla naszego wyświetlacza. W zależności od typu butli (konstrukcji pływaka), zjawisko to jest bardziej lub mniej widoczne, często nie występuje wcale.


- Czy ten wskaźnik jest całkowicie liniowy? Bo ten u mnie na butli to pokazuje że jest pełna, a jak przejadę 200km to leci tak szybko ze szok, że nawet się nie zorientuję a już rezerwa się pali :) .

Nasz wskaźnik jest liniowy, ale czyta (za pomocą czujnika) położenie wskazówki tego z butli, co powoduje że nieliniowość przenosi się na wyświetlacz :(


- Mam pytanie, czy wyświetlacz świeci cały czas, czy tylko po włączeniu stacyjki?


Urządzenie należy podłączyć tak, aby zasilanie było po włączeniu stacyjki.  Czyli po wyłączeniu stacyjki, wskaźnik nie będzie pracował (zgaśnie).



- W mojej butli jest uszkodzony czujnik rezerwy, czy wskaźnik będzie działał ?

Tak. Nasze urządzenie działa niezależnie od czujnika rezerwy.



- Czy jest  możliwy zakup wraz z montażem ?

Montaż u nas nie jest możliwy . instalację można  wykonać samemu, lub zlecić w dowolnym warsztacie mechanicznym czy elektrycznym. Instalacja jest prosta, polega na przyklejeniu wskaźnika (samoprzylepny) i czujnika (również samoprzylepny) oraz podrzuceniu kabla pod wycieraczki na podłodze.


> zadaj pytanie  e-mail : adres